Dijital çağda PR ajansları nasıl hizmet veriyor?


Dijital çağda PR ajansları nasıl hizmet veriyor?

PR, yani halkla ilişkiler, temel olarak kişi, kurum veya STK’ların hedef kitleleri ile temas etmesini sağlayan iletişim çalışmalarının bütünüdür. Amaç ise hedef kitle nezdinde iyi bir imaj oluşturarak güvenilen bir marka olmak ve faaliyet alanında etkin bir oyuncu haline gelmektir. Bu kapsamda hizmet veren PR ajansları, iletişim uzmanları ve eski gazetecilerden oluşan profesyonel kadrolarıyla
hem şirketlerin bilinçli ve planlı hareket ederek verim sağlamaları hem de kamuoyu ve sektörleri nezdinde başarılı olabilmeleri için danışmanlık verirler. Bu kapsamda PR ajansı, markaların kimliklerini analiz eder, olumlu yönlerini öne çıkarır, hedef kitleleri ile bağ kurmalarını sağlar ve markanın iyi bir imaj ve güçlü bir itibar sahibi olması için çalışırlar.

Markalara özel iletişim stratejileri geliştiren PR ajansları, sunulan ürün ve hizmetlerin en etkili şekilde anlatılmasında, müşteri bağlılığı sağlamasında ve kriz gibi zor zamanlarda dahi güven ve değer kaybetmeden varlıklarını sürdürebilmelerinde de etkili bir rol oynarlar. PR ajansları, tüm bu süreç boyunca hem müşteri ilişkilerini hem de basın ilişkilerini yönetirler. Yani bir yandan hizmet verdikleri şirketlerin talep ve ihtiyaçlarına cevap verirken, şirketin medya aracılığıyla kamuoyuyla temas kurabilmesi için basın mensuplarıyla temas halinde olurlar. Bu kapsamda basın bülteni gönderimi, tüketicilere yönelik düzenlenen etkinlikler, sosyal sorumluluk kampanyaları ve ödül törenlerine katılım gibi pek çok araç ve yöntem kullanırlar. Daha detaylı bilgileri için sektör profesyonelleri tarafından kaleme alınan PR Ajansı Nedir? başlıklı blog içeriğini inceleyebilirsiniz.

Ne var ki, içinde bulunduğumuz teknoloji çağının bir getirisi olan dijital dönüşüm, pek çok sektörün kurallarını baştan yazıyor. Markaların hayatta kalmaları için çağa entegre olmanın ve dijital dönüşüme ayak uydurmanın zorunlu hale geldiği günümüzde, PR ajansları da evriliyor. Bu doğrultuda gerek insanların değişen iletişim tercihleri, gerekse bilgi edinme ve paylaşma yöntemleri, PR ajanslarının verdiği hizmetlerin de dijital alanlara odaklanmasını gerektiriyor. Söz konusu dönüşüm Online PR Ajansı kavramını ortaya çıkarırken, kitle iletişim araçlarında içerik yayınlama veya hedef kitleye yönelik etkinlik düzenleme gibi etkisi tam anlamıyla ölçülemeyen yöntemleri kullanmaya devam eden ajanslar, geleneksel PR ajansı olarak nitelendiriliyor.

İnternetin yaygın kullanımıyla sınırsız bilgiye ulaşabildiğimiz, aldığımız ürün ve hizmetlerle ilgili fikirlerimizi çeşitli platformlarda dile getirebildiğimiz ve gündem takibini online haber sitelerinden yaptığımız günümüzde, iletişim çalışmalarının sonuç vermesi ise çağı yakalamaktan geçiyor. Peki, Online PR ajanları nasıl hizmet veriyor?

Online / Dijital PR Ajansları Ne Yapar?

Online PR, geleneksel PR çalışmalarına bir alternatif değildir. Online PR, geleneksel PR metodolojisinin teknoloji çağında da hayatta kalabilmesi için dönüşmesi gereken formdur.
Bu kapsamda faaliyet alanlarını dijital mecralara taşıyan ajanslar, Online PR ajansı olarak tanımlanır. PR ajanslarını tarafından destek verilen iletişim çalışmaları da radyo televizyon ve basılı gazete gibi geleneksel mecralar yerine, sosyal medya, online haber siteleri, bloglar, forumlar ve arama motorları gibi dijital mecralara taşınır. Temel amaç, markaların online imaj ve itibarını güçlendirmek, online medyadaki görünürlüğünü artırmak ve arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlamaktır. Bu sayede hedef kitlenin markaya ulaşması kolaylaştırılır, marka bilinirliğini artırılır, marka hakkında konuşulması sağlanır, ürün ve hizmet hakkındaki gelişmeler geniş kitlelere duyurulabilir ve kullanıcıların görüşleri kolayca analiz edilebilir.

Online PR ajanslarının dijital mecralarda görünürlük elde edilmesi için kullandığı en etikili yol ise online basın bülteni gönderimidir. Teknoloji çağında insanların gündemi internet üzerinden takip edişiyle habere erişim noktasında geleneksel kitle iletişim araçları yerini online haber sitelerine bırakırken, online basın bültenleri markaya dair haberlerin daha çok kişiye ulaşması, kalıcı olması ve etkisinin ölçülebilmesini sağlar. Tüm bunlar, markanın pazardaki algısını doğru değerlendirmesini, gerekli durumlarda nasıl aksiyon alacağını planlamasını ve yapacağı iletişim çalışmalarından ölçümlenebilir, verimli sonuçlar almasını sağlar.

Online PR’ın avantajları nelerdir?

– Maliyet ve giderlerin düştüğü online mecralarda hizmetler daha uygun bütçelere sahiptir.

– Online basın bültenleri ve yararlandığı arama motoru optimizasyonu metrikleriyle markaların SEO sıralamasında üst sıralara yerleşmesine ve hedef kitle için daha kolay ulaşılabilir olmasına yardımcı olur.

– Online PR kapsamında yapılan çalışmalar kalıcıdır. Internette markalara dair yayınlanan içeriklere daima ulaşım sağlanabilir.

– Online PR faaliyetlerinde geri bildirimler ölçülebilir ve başarı oranı saptanabilir. Bu sayede hem çalışmanın etkinliği hem de harcanan bütçenin verimliliği atar.

– Kullanıcıların görüşlerini birdirebildikleri ve markalarla etkileşim içinde olabildikleri dijital mecralarda Online PR çalışmaları, kurum itibarını arttırma noktasında geleneksel PR’a oranla daha fazla etkilidir.

Türkiye’nin İlk Online PR Ajansı: B2Press

Türkiye’nin ilk online PR ajansı olarak 2016 yılında faaliyetlerine başlayan B2Press, geleneksel PR ajanslarından alınabilecek hizmeti “bir servis” olarak sunuyor. 30’dan fazla ülkede 11 dilde basın bültenlerinin yazım, dağıtım ve raporlama süreçlerini yürüten online PR ajansı, aylık bir ücret ya da sabit bir abonelik bedeli ödenmeksizin, kullandığın kadar öde modeliyle hizmet veriyor. SEO kurallarına uygun olarak hazırlanan online basın bültenleriyle markaların arama motorlarında da üst sırlarda yer almasını sağlayan B2Press, online medyada görünürlüğü artırırken online imaj ve itibarın oluşturulmasına da katkı sağlıyor. Basın bülteni gönderimi ile markaların özel haber, röportaj ve advertorial çalışmalarını da yöneten B2Press, markaya dair haberleri takip ederek raporlama hizmeti de sağlıyor.

Comments are closed.